Ny Fanahy Masina sy ny Fiangonan'Andriamanitra

 MANDROSO HO ANY AMIN’NY FANJAKAN’ANDRIAMANITRA

 

NY HERIN’NY FANAHY MASINA

 

NY FANAHY MASINA SY NY FIANGONAN'ANDRIAMANITRA

TENIN’ANDRIAMANITRA
Nomery 11:16-29
Jaona 21:15-19; 
1 Korintiana 12:1-14
 Toriteny
Dr. Rakotondravony Daniel, Fiangonan'Andriamanitra Miray
Nomery 11 :16-29

[Ny nimonomononan'ny Zanak'Isiraely tao Tabera sy Kibrota-hatava]

(Nomery 11:16) « Dia hoy Jehovah tamin'i Mosesy: Manangòna fito-polo lahy amin'ny loholon'ny Isiraely ho ety amiko, dia izay fantatrao ho loholona amin'ny fireneny sy mpifehy azy; ary ento miaraka aminao ho ao amin'ny trano-lay fihaonana izy. » (Nomery 11:17) « Dia hidina Aho ka hiteny aminao eo; ary Izaho haka amin'ny Fanahy Izay ao aminao ka hametraka izany ao amin'ireo, ary hiara-mitondra ity firenena ity aminao ireo, fa tsy ianao irery intsony no hitondra azy. » (Nomery 11:18) « Koa lazao amin'ny olona hoe: Manamasìna ny tenanareo ho amin'ny ampitso, dia hihinan-kena ianareo; fa nitomany teo anatrehan'i Jehovah ianareo ka nanao hoe: Enga anie ka hisy hanome hena hohaninay! Fa soa no hitanay tany Egypta; dia homen'i Jehovah hena ianareo, ka hohaninareo. » (Nomery 11:19) « Tsy indray andro no hihinananareo na indroa andro, na hadimiana, na hafoloana, na roa-polo andro aza, » (Nomery 11:20) « fa hatramin'ny iray volana mipaka, dia mandra-pivoakany amin'ny vavoronareo ka haharikoriko anareo; satria nolavinareo Jehovah, Izay eo aminareo, ka nitomany teo anatrehany ianareo nanao hoe: Nahoana re no nivoaka avy tany Egypta izahay? » (Nomery 11:21) « Dia hoy Mosesy: Ny olona izay itoerako dia lehilahy enina hetsy izay mahalia lalana; ary hoy ianao: Homeko hena izy mba hohaniny mandritra ny iray volana. » (Nomery 11:22) « Moa ondry aman'osy sy omby va no hovonoina ho azy hahavoky azy? sa ny hazandrano rehetra ao amin'ny ranomasina no hangonina ho azy hahavoky azy? » (Nomery 11:23) « Dia hoy Jehovah tamin'i Mosesy: Nihafohy va ny tànan'i Jehovah? ankehitriny dia ho hitanao na ho tanteraka aminao ny teniko, na tsia. » (Nomery 11:24) « Dia nivoaka Mosesy ka nilaza ny tenin'i Jehovah tamin'ny olona; dia nanangona fito-polo lahy tamin'ny loholon'ny firenena izy ka nampitoetra azy manodidina ny trano-lay. » (Nomery 11:25) « Ary nidina teo amin'ny rahona Jehovah ka niteny taminy, dia nangalany ny Fanahy izay tao amin'i Mosesy ka napetrany tao amin'ny loholona fito-polo lahy; ary raha mbola nitoetra tao aminy ny Fanahy, dia naminany izy, nefa tsy nanohy intsony. » (Nomery 11:26) « Fa nisy roa lahy nijanona teo an-toby, Eldada no anaran'ny anankiray, ary Medada no anaran'ny anankiray; ary ny Fanahy nitoetra tao aminy; ary isan'izay voasoratra izy roa lahy, nefa tsy mba nankeo amin'ny trano-lay; dia naminany teo an-toby izy roa lahy. » (Nomery 11:27) « Ary nisy zatovo nihazakazaka, dia nilaza tamin'i Mosesy ka nanao hoe: Eldada sy Medada maminany etsy an-toby. » (Nomery 11:28) « Dia namaly Josoa, zanak'i Nona, izay nanompo an'i Mosesy hatry ny fony tanora, ka nanao hoe: Ry Mosesy, tompoko, rarao izy roa lahy. » (Nomery 11:29) « Fa hoy Mosesy taminy: Izaho va no ialonanao? Enga anie ka ho mpaminany avokoa ny olon'i Jehovah rehetra, ka halatsak'i Jehovah aminy ny Fanahiny! »

 

ð  Nomery 11:16-18. Jehovah naniraka an’i Mosesy haka fitopolo lahy lolohan’ny Isiraely, ka hitondra azy ireo eo anatrehan’i Jehovah eo anoloan’ny tranolay fihaonana. Ary Jehovah naka tamin'ny Fanahy Izay ao amin’i Mosesy ka nametraka izany tao amin'ireo fitopolo lahy loholon’ny Isiraely ireo, mba hiara-mitondra ny firenena aminy ireo, fa tsy i Mosesy irery intsony no hitondra azy.
1.      Dia nataon’i Mosesy izany, ary faly izy noho ny nanomezan’i Jehovah ny Fanahiny tamin’izy ireo hanampy azy mampianatra izay rehetra nandidian’i Jehovah azy, sy hanampy azy mitondra ny firenen’Isiraely, araka izy efa nolazainy taminy hoe: (Deo 5:28) « Fa ianao kosa dia mijanòna eto anilako, ka holazaiko aminao ny lalàna rehetra sy ny didy ary ny fitsipika, izay hampianarinao azy mba harahiny any amin'ny tany izay omeko azy ho lovany. »
ð  Nomery 11:20.Nolavinareo Jehovah. Nitaraina fatratra mikasika ny lalana nitondran’Andriamanitra azy ny olona, tahaka ny zaza maditra mitomany hanao izay tiany. Nomen’Andriamanitra azy izay notadiaviny, saingy tsy niala tamin'izy ireo ny filàny (nanota), ary tsy nankasitraka an’Andriamanitra fa nimonomonona foana, dia toy izay voalaza ao amin’ny Salamo 78:29-32 manao hoe: (78:29) « Dia nihinana izy ireo ka voky tsara, ary izay nilainy dia nomeny azy. » (78:30) « Nefa tsy niala tamin'ny filàny izy, ary mbola teo am-bavany ihany ny haniny; » (78:31) « Dia nirehitra taminy ny fahatezeran'Andriamanitra, ka nahafatesany ny tremalahy teo aminy, ary naripany ny zatovolahin'ny Isiraely. » (78:32) « Fa na dia izany rehetra izany aza, dia mbola nanota ihany izy ireo ka tsy nino ny fahagagana nataony. »
2.      Fampitandremana antsika Kristiana koa izany, mba tsy hikiry foana amin’ny fombantsika sy ny faniriantsika, tsy manaiky am-panetren-tena ny fomban’Andriamanitra na tsy mba mankasitraka ny zavatra omeny.
3.      Raha nitaraina tamin’i Mosesy i Josoa mba handrara an’i Eldada sy Medada tsy haminany ao an-toby satria tsy tonga tao an-tranolay fihaonana izy ireo na dia isan’ny voasoratra aza, dia izao no navalin’i Mosesy: (Nomery 11:29-b) « … Enga anie ka ho mpaminany avokoa ny olon'i Jehovah rehetra, ka halatsak'i Jehovah aminy ny Fanahiny! »
4.      Fihestika toy izany nasehon’i Mosesy izany koa no nataon’i Jesosy raha nilaza taminy i Jaona fa nandrara ilay lehilahy namoaka demonia tamin’ny anaran’i Jesosy izy, satria tsy mpianany izany lehilahy izany: (Lioka 9:50) « Fa hoy Jesosy taminy: Aza raràna, fa izay tsy manohitra anareo dia momba anareo. »
5.      Mampianatra antsika hivavaka Jesosy mba hanendren’ny Ray sy handefasany mpanompo hafa hanampy antsika amin’ny asa izay nanendreny antsika rahateo, satria be ny vokatra fa ny mpiasa no vitsy. Hoy Izy ao amin’ny Lioka 10:1-2: (10:1) « Ary nony afaka izany, ny Tompo nanendry olona hafa koa, dia fito-polo lahy, ka naniraka azy tsiroaroa hialoha Azy any amin'ny tanàna sy ny tany rehetra izay efa halehany. » (10:2) « Ary hoy Izy taminy: Be ny vokatra, fa ny mpiasa no vitsy; koa amin'izany mangataha amin'ny Tompon'ny vokatra mba hampandehanany mpiasa hamory ny vokatra. »
6.      Ny asa itarihan’ny Fanahy Masina ny Fiangonana dia hanome VOKATRA HO AMIN’NY FIAINANA MANDRAKIZAY, araka izay amporisihan’i Jesosy Kristy sy ampifaliana antsika hoe: Jaona 4:35-38: (4:35) « Moa ianareo tsy manao hoe va: Efa-bolana no sisa, dia tonga ny fararano? Indro, lazaiko aminareo: Atopazy ny masonareo, ka jereo ny eny an-tsaha, fa efa masaka sahady hojinjana izy. » (4:36) « Ary izay mijinja dia mandray karama ka mamory vokatra ho amin'ny fiainana mandrakizay, mba hiara-mifaly ny mpamafy sy ny mpijinja. » (4:37) « Ary amin'izany dia marina ilay teny hoe: Ny iray mamafy, ary ny iray kosa mijinja, » (4:38) « Izaho naniraka anareo hijinja izay tsy nisasaranareo; olon-kafa no nisasatra, fa ianareo kosa no niditra teo amin'izay nisasarany. »

 
Jaona 21: 15-19 

[Ny nisehoan’i Jesosy tamin’ny mpianany teo amoron’ny Ranomasin’i Galilia, taorian’ny nitsanganny tamin’ny maty]

(Jaona 21:15) « Ary rehefa nisakafo izy, dia hoy Jesosy tamin'i Simona Petera: Simona, zanak'i Jaona, moa ny fitiavanao Ahy mihoatra noho ny fitiavan'ireto? Hoy izy taminy: Eny, Tompoko; Hianao mahalala fa tia Anao aho. Dia hoy Izy taminy: Fahano ary ny ondrikeliko. » (Jaona 21:16) « Hoy indray Izy taminy fanindroany: Simona, zanak'i Jaona, moa tia Ahy va ianao? Dia hoy izy taminy: Eny, Tompoko; Hianao mahalala fa tia Anao aho. Dia hoy Izy taminy: Andraso ary ny ondriko. » (Jaona 21:17) « Hoy Izy fanintelony: Simona, zanak'i Jaona, moa tia Ahy va ianao? Dia nalahelo Petera, satria Izy nanao intelo taminy hoe: Moa tia Ahy va ianao? Ka hoy izy taminy: Tompoko, Hianao mahalala ny zavatra rehetra; fantatrao fa tia Anao aho. Hoy Jesosy taminy: Fahano ary ny ondriko. » (Jaona 21:18) « Lazaiko aminao marina dia marina tokoa: Raha mbola tanora ianao, dia nisikina ka nandeha tamin'izay tianao; fa rehefa antitra kosa ianao, dia haninjitra ny tananao, ary olon-kafa no hanikina anao ka hitondra anao amin'izay tsy tianao. » (Jaona 21:19) « Ary izany no nolazainy hanambara ny fomban'ny fahafatesana izay hankalazany an'Andriamanitra. Ary rehefa voalazany izany, dia hoy Izy taminy: Manaraha Ahy. »

ð  Jaona 21:15 Moa Ny Fitiavanao Ahy Mihoatra Noho Ny Fitiavan’ireto. Ny fanontaniana mavesa-danja indrindra sendra an’i Petera dia ny amin’ny fanany fitiavana feno fanoloran-tena ho an’ny Tompony na tsia.

1.  Teny Grika anakiroa ilazana “fitiavana” no ampiasaina eto. Ny voalohany, agape, midika hoe fitiavana misy fahendrena sy tanjona, mifototra indrindra amin’ny saina sy ny finiavana. Ny faharoa kosa filia, dia ahitana firaiketam-po mafana sady voajanahary ao amin’ny sehatry ny fihetseham-po, izany hoe fitiavana avy amin’ny tena manokana sady misy fahatsapana. Ireo teny roa ireo no anehoan’i Jesosy fa tsy azon’i Petera atao ny ho tia amin’ny fitiavana fotsiny, fa tsy maintsy avy amin’ny fo koa, dia fitiavana mitsiry avy amin’ny fikasana sy ny firaiketam-po manokana, indrindra fanaovana ny asa izay nanirahan’ny Ray Azy tety an-tany, dia fampianarana ireo izay antsoiny momba ny didin’Andriamanitra sy ny fibebahana ary fikatsahana ny Fanjakan’Andriamanitra.

2.  Io fanontanian’i Jesosy tamin’i Petera io no fanontaniana goavana ho an’ny mpino rehetra. Isika rehetra mihitsy no tsy maintsy manana fitiavana manokana avy amin’ny fo ombam-panoloran-tena ho an’i Jesosy sy ny Ray izay naniraka Azy.

 

ð  Jaona 21:16 Andraso Ary Ny Ondriko. Mifono zavatra telo ny filazan’i Jesosy ny mpino ho ondrikely (Jaona 21:15) sy ondry (Jaona 21:16).

1.   Mila ny fikarakaran’ny mpiandry isika.

2.  Mila mivelona mandrakariva amin’ny Tenin’Andriamanitra isika.

3.  Noho ny ondry mirona hania ka mora tandindomin-doza dia mila fitarihana matetitetika sy fiarovana ary fanitsiana isika.

 

ð  Jaona 21:17 Moa Tia Ahy Va Hianao … Fahano Ary Ny Ondriko. Ny fitiavana no hitan’i Jesosy fa fepetra fototra ahazoana misahana asa Kristiana. Ary ny fitiavana an’i Kristy dia midika fanohizana ny asa izay nataony sy fitandremana ny didiny sy an’ny Ray izay naniraka Azy.

1. Ny olona nomen’Andriamanitra ny Fanahy Masina dia mamahana ny ondriny, izany hoe ny Fiangonany, amin’ny tenin’Andriamanitra. Izany indrindra no ilazan’i Jesosy ao amin’ny Matio 28: 19-20, manao hoe: (28:19) « koa mandehana ianareo, dia ataovy mpianatra ny firenena rehetra, manao batisa azy ho amin'ny anaran'ny Ray sy ny Zanaka ary ny Fanahy Masina » (28:20) « sady mampianatra azy hitandrina izay rehetra nandidiako anareo; ary, indro, Izaho momba anareo mandrakariva ambara-pahatongan'ny fahataperan'izao tontolo izao. »

2. Ny tanjon’ny fepetra hafa rehetra dia fanatanterahana an’izany ihany; ohatra 1 Tim 3:1-13 ahitana izao teny izao: (1 Timoty 1:5) « Fa ny anton'ny didy dia fitiavana avy amin'ny fo madio sy ny fieritreretana tsara ary ny finoana tsy mihatsaravelatsihy, » (1 Timoty 1:9) « ka fantany fa tsy ny olona marina no nanaovana ny lalàna, fa ny mpandika lalàna sy ny maditra, dia ny tsy matahotra an'Andriamanitra sy ny mpanota, ny olona tsy manaja izay masina sy ny olona vetaveta, ny mpamono ray sy ny mpamono reny, ny mpamono olona, » (1 Timoty 1:10) « ny mpijangajanga, ny sodomita, ny mpangalatra olona, ny mpandainga, ny mpianian-tsy tò, ary na inona na inona manohitra ny fampianarana tsy misy kilema*, [* Gr. salama] »

3. Ohatra hafa: 1 Jaona 3:22-24. (1 Jaona 3:22) « Ary na inona na inona no angatahintsika dia raisintsika aminy, satria mitandrina ny didiny sy manao izay ankasitrahana eo imasony isika. » (1 Jaona 3:23) « Ary izao no didiny, dia ny hinoantsika ny anaran'i Jesosy Kristy Zanany sy ny hifankatiavantsika araka ny didy nomeny antsika. » (1 Jaona 3:24) « Ary izay mitandrina ny didiny no mitoetra ao aminy, ary Izy kosa ao aminy. Ary izao no ahafantarantsika fa mitoetra ao amintsika Izy, dia ny Fanahy Izay nomeny antsika. »

 

ð  Jaona 21:18 Haninjitra Ny Tananao. Faminaniana ataon’i Jesosy manondro ny karazam-pahafatesana hanomezan’i Petera voninahitra an’Andriamanitra ireo teny ireo. raha vakina tsotra dia maninitra ny tanany hampiakanjoana azy. Saingy ny rakitry ny lovantsofina mampiseho fa tamin’ny andron’i Néron no nohomboana tamin’ny hazofijlina tao Roma i Petera, tokony ho tamin’ny vanim-potoana namonoana an’i Paoly ho martiora indrindra (67/68 AD). Ary araka ny fangatahan’i Petera manokana dia hazofijaliana mitsingoloka no nanomboana azy noho izy nihevitra fa tsy mendrika hampitovina amin’ny Tompony.

 

1 Kor. 12:1-14

[Ny amin'ny fanomezam-pahasoavana samy hafa]

(1 Korintiana 12:1) « Ary ny amin'ny zava-panahy, ry rahalahy, dia tsy tiako tsy ho fantatrareo. » (1 Korintiana 12:2) « Fantatrareo fa fony jentilisa ianareo, dia nentina tany amin'ny sampy moana araka izay nitaomana anareo. » (1 Korintiana 12:3) « Koa mampahafantatra anareo aho fa tsy misy olona ampitenenin'ny Fanahin'Andriamanitra ka manao hoe: Voaozona* Jesosy; ary tsy misy mahay manaiky hoe: Jesosy no Tompo, raha tsy amin'ny Fanahy Masina. [* Gr. anatema] » (1 Korintiana 12:4) « Zarazaraina ho samy hafa ny fanomezam-pahasoavana, nefa ny Fanahy dia iray ihany. » (1 Korintiana 12:5) « Ary zarazaraina ho samy hafa ny fanompoana, nefa ny Tompo dia iray ihany. » (1 Korintiana 12:6) « Ary zarazaraina ho samy hafa ny asa, nefa Andriamanitra dia iray ihany, Izay miasa ny zavatra rehetra amin'ny olona rehetra. » (1 Korintiana 12:7) « Ary izy rehetra dia samy nomena ny fampisehoana* ny Fanahy hahasoa. [* Na: fisehoan'] »(1 Korintiana 12:8) « Fa ny anankiray nomen'ny Fanahy teny fahendrena, ary ny anankiray teny fahalalana, araka izany Fanahy izany ihany, » (1 Korintiana 12:9) « ary ny anankiray finoana, amin'izany Fanahy izany ihany, ary ny anankiray fanomezam-pahasoavana ho enti-mahasitrana, amin'izany Fanahy iray izany ihany, » (1 Korintiana 12:10) « ary ny anankiray ny manao fahagagana*, ary ny anankiray ny maminany, ary ny anankiray ny mahafantatra fanahy samy hafa, ary ny anankiray ny miteny amin'ny fiteny samy hafa tsy fantatra, ary ny anankiray ny mandika fiteny tsy fantatra. [* Gr. hery] » (1 Korintiana 12:11) « Ireo rehetra ireo dia asan'ny Fanahy iray ihany, zarazarainy ho azy rehetra avy araka ny sitrapony. » (1 Korintiana 12:12) « Fa tahaka ny tena iray ihany, anefa maro no momba ny tena, ary ireo rehetra momba ny tena ireo, na dia maro aza, dia tena iray ihany, dia tahaka izany koa Kristy. » (1 Korintiana 12:13) « Fa Fanahy iray ihany no nanaovam-batisa antsika rehetra ho tena iray, na Jiosy an jentilisa*, na andevo na tsy andevo; ary isika rehetra dia efa nampisotroina ny Fanahy iray. [* Gr. Grika] » (1 Korintiana 12:14) « Nefa ny momba ny tena tsy iray, fa maro. »

ð  1 Korintiana 12:1 Ny Amin'ny Zava-Panahy. Ao amin’ny toko 12-14 no ireshan’i Paoly mikasika ny “fanomezam-pahasoavana” na ny “fanehoana” ny Fanahy Masina ao amin’ny tenan’i Kristy ho fanatsarana mitovy ny rantsam-batana rehetra tsirairay avy. Ny fanomezam-pahsoavana sy ny fanehoana ny Fanahy dia ampahany tsy afa-misaraka tao anatin’ny fiarahamonin’ny fiangonana voalohany (1 Kor 14:26) sy ny fanaovana ny asan’Andriamanitra. Ny fikasan’Andriamanitra dia ny haharetan’ny fiasan’ireo fanomezam-pahasoavana ireo mandram-pahatongan’ny fiverenan’i Kristy. Ireto manaraka ireto no tanjona nokendreny tamin’ny alalan’ny zava-panahy:

1. Ho fanehoana ny famindrampo sy ny hery ary ny fitiavana avy amin’ny Fanahy Masina eo anivon’ireo vahoakany, mandritra ny fivoriana fanaon’izy ireo ampahibemaso, na any an-tokantranony, na ao amin’ny fianakaviana (1 Korintiana 12:4-7).

2. Ho fampahombiazana ny fitoriana ny filazantsara amin’ny alalan’ny fanamarinana amin’ny fomba mahagaga ny hafatra izay ampitaina (Marka 16:15-19: “Mandehana amin’izao tontolo izao hianareo ka mitoria ny filazantsara amin’ny olombelona rehetra. Izay mino sy atao batisa no ho hovonjena, fa izay tsy mety mino no hohelohina. Ary izao no famantarana hanaraka izay mino: hamoaka demonia amin’ny anarako izy; hiteny amin’ny fiteny izay tsy mbola hainy izy; handray menarana izy; ary na dia misotro zava-mahafaty aza izy, dia tsy hampaninoa azy izany; hametra-tànana amin’ny marary izy, dia ho sitrana ireny.”

3. Ho fanomezanana fahafaham-po ny olona amin’izay zavatra ilainy, ka hampahery sy hahamafy orina ny fiangonana (1 Korintiana 12:7, 14-13) sy ny mpino tsirairay avy (14:4), izany hoe hampivoarana ny mpino amin’ny “fitiavana, avy amin’ny fo madio sy ny fieritreretana tsara ary ny finoana tsy mihatsaravelatsihy” (1 Tim 1:5, 1 Kor 13).

4. Hirotsahana amin’ny ady ra-panahy hanoherana an’i Satana sy ny herin’ny faharatsiana rehetra (Rom 12:3-8).

 

ð  1 Korintiana 12:1-6 Zava-Panahy. Ny teny izay ampiasain’ny Baiboly mikasika ny zava-panahy ihany dia efa manamarika ny toetrany rahateo.

1. Ny zava-panahy, avy amin’ny teny hoe pneuma (midika hoe “Fanahy”) dia milaza fanehoana zava-mahagaga izay fanomezam-pahsoavana avy amin’ny Fanahy Masina, miasa amin’ny alalan’ny mpino ho fampitana fahasoavana ho an’ny daholobe (1 Korintiana 12: 1, 7; 14:1).

2. Ny “Fanomezam-pahasovana” na “Fanomezana noho ny famindrampo” indray dia manambara fa ny zava-panahy dia fiombonan’ny hetaheta anaty sy ny hery hanatanteraka asan’Andriamanitra izay raisina avy amin’ny Fanahy. Izany zava-panahy izany dia mampahatanjaka ara-panahy ny tenan’i Kristy sy ireo izay mitady fanampiana ara-panahy (1 Korintiana 12:4).

3. Ny “Fanompoana” (diakona) na “Asan’Andriamanitra” indray dia mampisongadina fa maro ireo fomba ahazoana manao fanompoana, ary ny sasany amin’ireo fanomezam-pahasoavana ireo dia ny fandraisana ny fahaizana sy ny hery ho enti-manampy ny hafa (1 Korintiana 12:4-5). Ambaran’i Paoly tsara fa ny lafiny fanompoana amin’ny fanomezam-pahasoavana dia ho fanehoana indrindra ny “Asa fanompoana” izay nataon’i Jesosy Tompo. Noho izany, ny fiasan’ny fanomezam-pahasoavana dia amin’ny alalan’ny fanatrehan’i Kristy sy ny fomba iasany eo anivontsika.

4. Ny “Asa” na “Vokatra” dia midika fa ny zava-panahy dia fiasan’ny herin’Andriamanitra Ray mivantana, ka miteraka vokatra avy hatrany izany (1 Korintiana 12:6, 10).

5. Ny “Fampisehoana ny Fanahy” dia fampisongadinana fa ny zava-panahy dia fampisehoana mivantana ny fiasa sy ny fanatrehan’ny Fanahy Masina eo anivon’ny fiangonana (1 Korintiana 12:7-11).

 

ð  1 Korintiana 12:13         Jesosy Tompo. Ny anombohan’i Paoly ny adihevitra mikasika ny zava-panahy dia avy amin’ny fahamarinana fototra fa ny fanomezam-pahasoavana sy ny asan’ny Fanahy Masina dia ho fanehoana an’i Jesosy amin’ny maha-Tompon’ny fiangonana Azy. Ny fotokevitra fara-tampony iorenan’ny asan’ny Fanahy dia amin’ny alalan’ny fanambarana mitombo mandrakariva ny amin’ny tenan’i Jesosy Kristy Tompo, ny fanatrehany, ny heriny, ny fitiavany, ary ny fahamarinany. Amin’ny alalan’ny fampisehoana ny fiasan’ny zava-panahy no anaovan’i Kristy Asa amin’ny Fanahy, amin’ny alalan’ny olony ho an’ny olony (1 Korintiana 12:12-27) and 27: “Ary hianareo no tenan’i Kristy, ka samy momba ny tenany avokoa, araka ny anjaranareo avy.”

 

ð  1 Korintiana 12:13 Fa Fanahy Iray Ihany No Nanaovana Batisa Antsika Rehetra. Ny batisa amin’ny “Fanahy iray ihany” dia tsy teny enti-manambara na ny batisa amin’ny rano irery ihany, na koa ny batisa amin’ny Fanahy Masina ataon’i Jesosy amin’ny mpino, toy izay nitranga tamin’ny andro Pentekosta, fa fanambarana kosa ny fanaovan’ny Fanahy batisa (fanitrihana na fampidirana) ny mpino ao amin’ny Fianakavian’Andriamanitra (Ray sy Zanaka sy Fanahy Masina). Izany batisa na fanitrihana izany dia atao amin’ny anaran’i Jesosy (= amin’ny fahefan’i Jesosy), mba hampiombona azy rehetra ho Fianakaviana ara-panahy iray, na vatana iray, ary hahatonga azy rehetra ho fanahy iray ihany miaraka amin’ny mpino hafa rehetra. Tena fanovana ara-panahy izany, izany hoe fanorontoronan’ny Fanahy izay mitranga amin’ny fotoana fiovam-po ka mametraka ny mpino “ao amin’i Kristy”.

 

FEHINY

Ny olona voafidin’i Jehovah hitantana sy hampianatra ny fiangonany dia omeny ny Fanahiny Masina, toy izay nataony tamin’i Mosesy sy ny loholona fitopololahy hiara-mitondra aminy ny Zanak’Isiraely tany an-efitra mankany amin’ny tany voafidy ho lovan’izy ireo.

Amintsika Kristiana kosa, ny Fanahy Masina nomena antsika dia mitarika antsika hitondra ny fiangonana ho amin’ny fiainana mandrakizay, handova ny Fanjakan’Andriamanitra amin’ny fiverenan’i Jesosy Kristy. Amena! Halelia!